meivakantie 2022

26 april

Rond 19 uur reden we weg. Met 2 camper.  Eerst richting Luxemburg, daar getankt en geluncht.

Daarna door naar Trier. Een plaatsje (2 natuurlijk) op camperpark Treviris in Trier. Hier blijven we 2 nachten staan, zodat we Trier kunnen bekijken. Qua camperplek, ja wat zal ik zeggen, het is eigenlijk een hele grote parkeerplaats, wel bijna aan de Moezel, maar ideaal om Trier te bekijken. Alles gaat automatisch via een betaal apparaat. Daar krijg je een kaartje waar je ook geld voor de douche en stroom op moet zetten, Het werkt prima, als je weggaat check je met je kaartje uit en krijg je het teveel betaalde terug,

CC Sitecode 2488

27 april

Op tijd opgestaan, lekker ontbeten met verse broodjes van de bakkerswagen die op de CP kwam.

OP de fiets naar Trier. Eerst de bezienswaardigheden bekeken en daarna het centrum in voor thoffie met wat erbij. Daarna nog een rondje centrum en een lunch met een broodje kebab.

in de avond nog wat spelletjes,

28 april

Op tijd weer weggereden. Wat een prachtige uitzichten zo langs de Moezel rijdend.  In Bernkastel thoffie met wat erbij gedronken. Even voorbij Bernkastel-Kues  op een camperplaats in Graach gaan staan.

De mannen gingen in de middag nog op zoek naar een supermarkt maar verder weinig meer gedaan dan in de zon zitten.

CC sitecode 988883  Sunpark am Mosel

29 april

Nog een dagje in Graach. In de ochtend lekker ontbeten met verse broodjes van de rijdende bakker.

Na de lunch op de fiets naar Bernkastel en daar door het stadje gelopen. In de avond een restaurant opgezocht en schnitzels gegeten.

Op de fiets weer terug en nog even lekker buiten kunnen zitten.

30 april

Weer verder, thoffie met wat erbij (dat wat erbij is steeds voor de mannen hoor, ik ben niet zo van het gebak) in Traben Tarbach. Daar rond gekeken aan beide zeiden van de Moezel en toen door naar Neef, daar gingen we staan op een prachtige CP recht aan de Moezel.

Een geocache gezocht, die lagen op de berg tussen de wijnvelden, dus de mannen verder laten gaan en ik beneden gebleven met de hondjes. Ze hebben hem gevonden.

CC Sitecode 919 wohnmobilstellplatz Zum Frauenberg

1 mei

Op naar Cochem, daar konden we de campers nergens kwijt, alles was vol. Stukje doorgereden naar Klotten en vandaar uit met de fiets terug naar Cochem.

Was een ritje van een kilometer of 5 langs de Moezel, dus mooi en goed te doen. In Cochem de fietsen gestald en na thoffie met wat erbij, Cochem verkend. Wat een drukte. De stoeltjeslift ging hem niet worden met de hondjes, dus dan maar verder lopend alles verkennen.

Geluncht met curryworsten met pommes. (hoera, eindelijk) Na de lunch nog een stuk gelopen en toen weer terug gefietst.

We twijfelden om in Klotten te blijven staan, maar zijn toch verder gegaan. Op naar Andernach, daar wilden we toch heen. Daar staan we op het verhoogde gedeelte van de stellplatz aan de Rijn.

CC Sitecode 7749 Wohnmobielstellplatz Andernach

2 mei

Nog een dagje Andernach, vanmorgen het centrum in. Natuurlijk eerst weer thoffie met wat erbij. Verder door het centrum gelopen en langs de oude muur terug.

IN de middag zijn  de mannen boodschappen gaan doen en daarna nog een stukje fietsen, Later wijn met hapjes,

3 mei

Na een rustige nacht weer opgebroken en langs de Rijn richting Konigswinter. Daar willen de met de tandradbaan omhoog naar de Dragenfells en de Dragen burcht.

Helaas was een deel niet te bezichtigen vanwege filmopnames, maar het was zeer de moeite waard. Op de camperparkeerplaats kon je overnachten, maar wij hebben besloten naar een camping een stukje buiten Konigswinter te rijden.

De camping ligt in het Siebengebirge. Niets bijzonders, maar lekker voor een uitgebreide douchebeurt. Na aankomst nog heerlijk buiten in de zon kunnen zitten.

CC Sitecode 78887 Camping im Siebengebirge

4 mei

Een heerlijk rustige nacht. We rijden na een rustig ontbijt en alles ge en ontzorgd te hebben in de richting van Bocholt.

Daar staan we op een CP vlakbij de Aasee. Hier blijven we in ieder geval 2 misschien ook 3 nachten.

De zon doet geweldig haar best, we zitten heerlijk in de zon, wandelen een rondje meer en halen een pizza af. En om 8 uur stonden we stil bij de dodenherdenking

wo-mopark am Aasee

CC site code 754

5 mei

Een rondje centrum, zonder thoffie, want naast de CP zit een bakkerij, dus met de ontbijtbroodjes was er al wat voor bij de koffie gehaald.

Daarna nog een rondje Lidl.

In de avond keken de mannen Feyenoord en ik keek vlogjes.

6 mei

Ik heb 1 of andere allergie uitbraak, dik pijnlijk gezicht, zere jeukende ogen, eczeem op mijn hoofdhuid en hoofdpijn. De mannen gaan op de fiets naar Rhede, maar ik blijf in de schaduw met PCM, IN de middag gaan de mannen ook nog even nara de Kaufland en de KIK.

In de avond doen we nog wat spelletjes.

7 mei

Laatste dagje.

OP naar huis, Even wachten tot we kunnen lozen.

Even over de CP:

Het is een prima plek op loopafstand van het meer en het centrum. 10 euro per nacht voor een parkeerplaats is niet echt goedkoop, als je bedenkt dat je douche en wcgebruik, water innemen en stroom nog apart moet betalen. Maar goed dat is een keuze, we hadden het er voor over.

Tot gisteren, toen we aankwamen en een plekje zochten, zagen we op de plekken waar we gingen staan geen reserveringsbordjes.  Omdat we die op andere plekjes wel zagen, nog extra bij  de (oude zeer vriendelijke) beheerder nagevraagd of we daar tot zaterdag konden blijven staan.  Hij keek het speciaal na en zei dat dat geen probleem was.

Kwam gisteravond ineens de jongere beheerder (zoon/schoonzoon?) Die hadden we dag ervoor al zo tekeer horen gaan tegen mensen die een gereserveerd plekje opreden , dat deze mensen spontaan weer weggegaan zijn., En tegen anderen die naar zijn mening 15 cm teveel naar links of rechts stonden.

Nu waren wij aan de beurt, dat er een bordje stond en dat iedereen maar wat deed, en dat op een zeer onbeschofte toon, was ook niet aanspreekbaar toen we wilden vertellen dat de oudere beheerder had gezegd dat we daar konden staan. Echt de honden lusten er geen brood van. Daar komen we dus niet weer!