Meivakantie 2023

vrijdag 28 /4

Arnhem-Naarden

Door omstandigheden en dag later vertrokken. Rechtstreeks naar de jachthaven in Naarden gereden. Campers geïnstalleerd, gelucht en op de fiets naar Naarden. Helaas bleef het miezeren, dus na een rondje weer terug naar de campers. Wat spelletjes gedaan, gezocht naar een plekje voor morgen (daar was nog niet zo makkelijk, we wilden Monnickendam/marken/Volendam aandoen, maar dat was nergens een plekje)

De meegebrachte, zelfgemaakte ragout opgegeten en er weer een spelletje gedaan.

jachthaven Naarden CC Sitecore 14607

29 april

Naarden – Hoorn

We wilden eigenlijk naar Monickendam/Volendam/Edam en Marken, maar daar was nergens een plekje voor ons.

In de jachthaven van Hoorn was dat er wel, dus reden we daar heen, Best druk daar want er was ook een NKC evenement, we konden niet naast elkaar staan, maar we stonden er goed.

Na alles geïnstalleerd te hebben wandelden we naar het centrum. Na een lekkere lunch op het terras van de Oude Waagh, deden we een rondje centrum.

Terug bij de campers lekker buiten kunnen zitten met wat hapjes en drankjes. Voor het eten nog een spelletje en na het eten een wandeling. Daarna wat lezen en nog een spelletje.

Jachthaven De Grashaven CC site code 5369

30 april

Hoorn

Na een prima nacht, rustig opgestaan en op de fiets naar Enkhuizen. Een leuke fietstocht.

IN Enkhuizen de fietsen bij het stationnetje gestald en een rondwandeling gedaan. Daarna op een terras aan het water lekker geluncht.

Na de fietstocht terug gerelaxt. Gegeten en daarna keen Riche naar de bekerfinale.

1 mei

Hoorn – Nagele

Via de dijk Enkhuizen-Lelystad naar de andere kant van het Ijsselmeer. We staan op afslag Nagele, een mooie camperplek

In de middag op de fiets naar Urk, alwaar de mannen een visje aten en ik een frietje. Door Urk gewandeld en we waren net voor de bui losbarstte weer bij de campers. Ipv een maaltijd, maken we lekkere hapjes.

Afslag nagele CC siet code 6555

2 mei

Nagele

Vandaag op de fiets naar Schokland, een Unesco Werelderfgoed. Bij de ruïne van de kerk troffen we een “local” die ons een beknopte geschiedenis les over het gebied gaf. Super gaaf. Heel interessant en erg leuk. Daarna verder gefietst langs de Highlights, wat gedronken bij het bezoekerscentrum en via de Spar weer terug.

3 mei

Nagele – Nunspeet

Vandaag van Nagele naar Nunspeet gereden, dat was niet zo ver. In Nunspeet staan we op camperpark Kostverloren. Na installatie en een camping tosti zijn de mannen naar Elburg gefietsten heb ik de middag heerlijk genoten van de zon en vlogjes gekeken.

Na het eten een spelletje jeu de boule op de daarvoor bestemde baan.

Camperpark Kostverloren CC sitecode 99905

4 mei

Nunspeet – Aalten

Na het ontbijt en ontzorgen de campers op het transferium gezet en naar het centrum en de markt geweest.

Thoffie met wat erbij op een terrasje en op naar Aalten, daar staan we op minicamping ’t Olde Boaten.

De mannen fietsen nog even naar Lichtenvoorde om te pinnen, de camping moet contant betaald worden.

minicamping “t Olde Boaten CC sitecode 97754

5 mei

Aalten

Na het ontbijt op de fiets naar Obelink in Winterswijk. Daar thoffie met wat erbij en heel goed geslaagd.

Op de terugweg kans gezien om te verdwalen, dus Google Maps toch maar weer aangezet.

We waren net op tijd voor een gigantische bui weer bij de campers. in de middag wat gelezen en in de avond uit eten in Aalten.

Riche had kippensoep en een holsteiner schnitzel. Michel had champignons op toast en ook een Holsteiner schnitzel en ik had brood met smeerseltjes en spare ribs. Het was heerlijk een een zaak naar Riche zijn hart, er kwamen warme groentes en meerdere aardappelvariaties op tafel.

6 mei

Aalten – Arnhem

Alles inpakken, opruimen en ontzorgen en op naar huis.

Tto de volgende trip!

zo erg, weg camperpret

Voor ons voorlopig geen camperpret.

Afgelopen week hebben onverlaten zich met grof geweld toegang verschaft tot onze camper, alles overhoop gehaald en uit de kastjes gegooid. Ze vonden blijkbaar niet genoeg van hun gading, wat ze wel vonden waren lucifers en brandbare dingen, dus hebben ze de boel maar aangestoken.

ze hebben wat dingen meegenomen, onder andere een verrekijker en survivalmes die Riche van de kinderen voor zijn verjaardag gekregen had. Maar ook mijn  bloedsuikermeter en powerbank. Tablet en fietscomputer hebben ze niet meegenomen, wel stuk gegooid.

Daarnaast is er heel veel beschadigd door ofwel het vuur ofwel het blussen.

Morgen komt de expert van de verzekering voor het inventaris, vrijdag gaat de camper naar een bedrijf, waar na het weekeinde de expert komt.

Nu maar duimen op een goede afloop.

plannen

Langzaam aan gaat het weer kriebelen bij manlief. Bij mij kriebelt het altijd, ik zou zo in kunnen stappen en de zon tegemoet kunnen rijden, maar manlief is niet opgegroeid met op vakantie gaan en al helemaal niet spontaan weggaan. Dus die heeft al aardig aan moeten passen in onze (bijna 38 ) jaren samen.

En bovendien is hij ook nog eens een enorme koukleum.

Maar goed, de plannen zijn er.

18 maart gaan we naar de camper expo. Voor overnachten aldaar was ik te laat, dus we laten het even van het weer afhangen of we met de camper gaan en dan elders een plekje zoeken of gewoon met de auto.

Voor de Pasen heb ik een mini camping bij Callantsoog gereserveerd, we zijn niet van reserveren, maar alles was al zo vol hoorde ik op de campergroepen, dat ik het toch maar gedaan heb.

Voor de meivakantie is het plan (maar die kunnen bij ons nog wel eens zomaar veranderen) om via het Gooimeer langs de plaatsjes aan  het IJsselmeer te rijden, en dan via de dijk Enkhuizen-Lelystad naar de andere kant, dan Urk aandoen en Elburg en Harderwijk. We hebben een dag of 10 dus dat komt goed.

Voor de zomervakantie is het plan om langs de Duitse Wadden naar de Oostzeekust te rijden en dan een stukje afte zakken en via een leuke route weer naar het westen.

Maar er komen natuurlijk ook nog zat weekeindjes aan en die bekijken we per keer.

Op naar een fijn camperjaar.

Herfstvakantie 2022

Voor de herfstvakantie hadden we een camping geboekt op Texel, normaal boeken we niks, maar in dit geval met 2 campers maar wel.

We vertrokken zaterdagochtend met de bedoeling om dan de nacht in Den helder door te brengen en zondag de boot te pakken.

We reden vlot door en het was mooi weer, dus de camping gebeld en we waren welkom. We reden bijna als laatsten de boot van half 2 op en voor we het wisten waren we op Texel.

We staan op kamperen bij de boerin op Texel. Een prima kleine camping met een keurig toiletgebouw.

Na gesetteld te zijn, even op de fiets naar Oudeschild en onderweg de hondjes even het strand op.

Verder een lekker rustig dagje en in de avond spelen we in de recreatieruimte van de camping onze spelletjes.

Zondag 23 oktober

Op de fiets naar de vuurtoren. Tussenstop in De Cocksdorp vanwege dorst en een sanitaire stop.
Heerlijk uit en doorgewaaid.

Terug via een andere route, en uiteindelijk ruim 50 kilometer gefietst.

Maandag 24 oktober

Wat een wind, windkracht 7. Eerst heel vroeg eruit omdat de luifel van Michel ondanks de stormbanden heel erg stond te klapperen. Die maar ingedraaid. En later maar nog steeds erg vroeg onze voortent als de gesmeerde bliksem afgebroken, ondanks de stormbanden ging ook die enorm te keer.

Verder een dagje bij de camper gebleven. wel gewandeld met de hondjes, en spelletjes gedaan.

Dinsdag 25 oktober

Vanmorgen richting de boot en nog wat veder gefietst op zoek naar een strand waar de hondjes kunnen rennen en wij kunnen vliegeren. Niet gevonden. Wel weer een leuk fietstochtje gemaakt.

In de middag ben ik alleen naar Den Burg gefietst naar Marrigje, die ik ken van de grote gezinnnen vereniging en Stampin Up.

Daar een gezellige middag doorgebracht en afgesproken voor donderdag avond.

Woensdag 26 oktober

In Den Burg een rondje centrum en markt gedaan en daarna lumchen op een terras in de zon.

Verder gefietst naar De Koog om daar een strand te vinden waar we konden vliegeren en de hondjes lekker konden rennen en graven.
In de avond weer terug naar Den Burg waar we na een rondje centrum omdat we te vroeg waren voor het restaurant, heerlijk gegeten hebben in een steakhouse.

Daarna terug naar de camper en de recreatieruimte van de camping, waar Riche zich vreselijk opwindt over het slechte spel van Ajax en Michel en ik een potje yathzee spelen.

Donderdag 27 oktober

Kennen jullie het liedje Roodborstje tikt tegen het raam?
Dat hebben wij, een jong roodborstje wat steeds tegen het raam van de camper komt tikken.

Naar De Koog gefietst, rondje centrum gedaan. Erg leuk plaatsje. Bij bakkerij Timmer geluncht. Riche heeft een muts gekocht en ik een haarband.

In de avond werd ik door Marrigje en man Ruurd opgehaald en ging ik gezellig mee naar de biieenkomst van knutselende dames.
En ze brachten me ook weer netjes terug naar de camper.

Vrijdag 28 oktober

THoffie met gebak bij Bakkerij Timmer in Oudeschild. Daarna via Den Burg naar Den Hoorn gefietst. Lamngs de veerboor gereden, waar een wachttijd was van ruim 3,5 uur en via ’t Hoorntje terug naar Oudeschild om te lunchen. Daarna terug naar de camping om lekker in het zonnetje te zitten. Toen  de boel alvast gaan doen, zodat dat zaterdag niet meer zou hoeven. En daarna weer wat spelletjes.

Zaterdag 29 oktober

En zo staan we nog bij de boerin, Michel is zijn Bearlock sleutel kwijt.

Na wat belletjes besloten om met onze camper naar Arnhem te rijden, en dan gaan de mannen met de gewone auto maar weer terug met de reserve sleutel.

Gelukkig was het niet druk op de boot en ging de reis vlot. De mannen gingen gelijk weer terug en hadden nog net de laatste boot weer van het eiland af.

Een hektisch einde van de reis!

2 daagjes Schijndel

Met vriend Michel en zijn hondje Flora gaan we met 2 campers richting Schijndel. We moeten naar de Wit, dus er gelijk maar een weekeinde aan vastgeplakt,

We staan op camperplaats de Landingshoeve in Schijndel op loopafstand van De Wit. Eerst even lunchen en daarna een rondje door de campingzaak. In de zaak, was het even zoeken naar wat we nodig hebben, maar uiteindelijk gevonden.

Na ons bezoek aldaar frites met snacks gegeten en terug naar de camper.

In de avond yathzee, rummy cub en boerenjokeren gespeeld en een hele rustige nacht gehad.

De hondjes hebben beide dagen lekker in de boomgaard kunnen spelen, daar mogen ze los. Een topvoorziening!

Vanuit Schijndel rijden we naar de P & R in Den Bosch. We doen een rondje centrum en de mannen drinken koffie met een Bossche Bol, ik hou het bij cola zero met een tosti.

Na een gezellig weekeindje rijden we weer richting huis.

Fietsen over de posbank

Riche had onverwacht een vrije dag. Dus de fietsen op de camper geladen en op naar de Posbank. De fietstocht die ik via knooppunten had uitgezet ging niet door, want net dat fietspad was afgezet vanwege werkzaamheden.

Maar er lopen meer fietspaden. Over de Posbank naar De Steeg en via de doorgaan de weg weer terug naar het startpunt.

Heerlijk 22 km gefietst en het voelt als een kleine vakantie.

Weekeinde Beltrum

Vrijdag 26 augustus

We zijn onderweg.
Helaas gelijk in de vrijdagmiddag file. Met 1 van de bruggen dicht en een millieuzone in de binnenstad is er voor ons maar 1 manier om bij vriend Michel te komen. Vandaar uit kijken we even wat Mappie zegt qua files.

Na een toch nog vlotte rit zijn we aangekomen op Erve Roos in Beltrum. Alles geïnstalleerd en heerlijk buiten gezeten.

Na het eten op de fiets naar Beltrum “centrum” voor thoffie met wat erbij. Het gebak was heerlijk volgens de mannen, ik had niets, Maar de bediening waas waardeloos. Neemt de bestelling op en geeft als antwoord op de vraag wat er voor gebak is, ik ga even kijken, Blijft heel lang weg, brengt de drankjes en verteld de keuze, Mannen maken keuze en vervolgens komt het gebak pas lang nadat de koffie op is. En geen verontschuldiging of niks.

Zaterdag 27 augustus

Een heerlijke rustige nacht. Straks op de fiets naar Obelink. Onze gasdrukverdeler is stuk en Michel sloeg gisteren een haring van de stormband in 2 stukken.

Hele fijne fietstocht, 17 kilometer en grotendeels over een door het bos lopend fietspad. Michel heeft een neiuwe tafel en een haring. Wij ook nog een stormbandenset. Helaas wisten we niet precies welke gasdrukverdeler we moesten hebben, dus die hebben we niet. We een standaard voor de vuilniszak.

BIj Obelink geluncht.

Op de terug weg langer erover gefietst, want die eigenwijze mannen dachten het beter te weten dan de navigatie.

Zondag 28 augustus

Op de fiets naar Groenlo. Een heel mooi vestingstadje. In Groenlo een terrasje met bittergarnituur gedaan en weer terug gefietst.

Eind van de middag lozen en op weg naar huis. Hele fijne camperplek zonder vaste aankomst en vertrektijden dus we hebben nog heerlijk van de middag kunnen genieten.

Zomervakantie 2022 week 4 en de laatste dagen

Zondag 31 juli

Plannen zijn er om te veranderen, dus toch vandaag maar door gereden. Met een lunchstop bij de KFC zijn we weer op een andere Campercar Park plek aangekomen. In Marcilly le Hayer, een piepklein plaatsje waar helemaal niks is. Een voormalig municipal camping, met  mooie ruime plekken. Het sanitair is oud maar functioneel. Het is er heel rustig, met ons erbij 4 van de 20 plekken bezet.

We hebben heerlijk in de schaduw gezeten want het is weer erg warm. Verder wat spelletjes gedaan en wat gelezen.

Morgen houden we een rustdagje.

CC Sitecode 102362

Maandag 1 augustus

Vandaag een echt rustdagje, beetje zonnen, beetje lezen, wat vlogjes kijken, dagboek en vlog bijwerken en wat spelletjes doen.

Olli is reuze goed in relaxen, zoekt steeds de schaduw op en snurkt er zelfs bij.

Aan het einde van de dag toch nog maar wat actiefs gedaan en naar de Dolmen gewandeld.

Dinsdag 2 augustus

We gaan weer verder, omdat  er in het dorp geen bakker zit, zijn we zonder ontbijt gaan rijden en halen we onderweg brood. Daarna op zoek naar een picknickplaats, wat is dat toch, als je ze niet nodig hebt kom je ze om de paar kilometer tegen en als je er een zoekt, zijn ze er niet.

Maar uiteindelijk 1 gevonden waar we lekker van het verse brood hebben gesmikkeld.

Met nog een boodschappen en tank stop reden we voor ons doen een flink eind, 250 kilometer noordelijker. En we staan weer op een Campercarpark plek. Deze keer in Felleries  Ook dit is een voormalig municipal camping. Ruime plekken en prima saniatair. Deze staat wat voller, er staan hier ook een aantal caravans, die zo op het oog er niet voor 1 of 2 nachten staan. Voortenten, hekjes enzo duiden op een langer verblijf.

We hebben weer een prima plekje met zon en schaduw en naast wat spelletjes en de safari chef aan slingeren doen we niet veel.

CC Sitecode 65497

Woensdag 3 augustus

Weer verder en ja hoor we komen weer op een Campercarpark plek terecht. We zoeken ze er niet op uit, maar komt telkens zo uit.

Deze is niet bijzonder, gewoon een parking, maar de plekken wel groot genoeg dat de luifel uit kan. Er zijn prachtige plekken aan de Maas, maar die zijn al bezet. Stoeltjes lekker onder de bomen gezet om in de schaduw te zitten.

Op een kleinstukje van het stadje ligt een kasteel, het grootste en best bewaarde van Europa. We gaan er op de fiets naar toe, lang leve de Ebike, want het kasteel ligt natuurlijk niet op een laag punt. Omdat we Olli bij ons hebben bekijken we het alleen aan de buitenkant. Er schijnt bij het kasteel ook een camperplek te zijn, die hebben we niet kunnen vinden.

Na het kasteel gaan we naar het centrum waar we een ijsje eten en wat drinken. Ook kopen we een olifantje voor onze verzameling.

In de avond hebben we eten afgehaald.

CC Sitecode 79172

Donderdag 4 augustus

Vanuit Sedan weer op weg, via prachtige binnenweggetjes.

Ik had Mappie een camping aan de Moezel, vlakbij de Duitse grens ingegeven. Terwijl we onderweg uitkeken naar een supermarkt voor boodschappen, hoorden we ineens een geratel van onder de camper komen. Gelukkig was het net voor een rotonde en zat er een supermarkt aan de overkant van de rotonde. Dus voorzichtig doorgereden en de camper op de parkeerplaats gezet. Gekeken wat er was, wat bleek de reserveband hangt in een soort rek onder de camper, van de rek was de bout losgeraakt. Weer vast lukte niet. Maar met een beetje prutsen kregen we het wiel uit het rek en met nog wat meer gepruts kwam ook het rek eraf.

Voordat we überhaupt konden kijken wat er aan de hand was, moesten eerst de fietsen en de fietsendrager van de camper af.

Wiel en rek in de dakkoffer gestopt.

Gelijk maar boodschappen gedaan en een welverdiende lunch gegeten.

Het is nooit saai bij ons!

Uiteindelijk aangekomen op de camping aan de Moezel in Basse Ham. Daar moesten we nog tot 3 uur wachten voordat het hek open ging. We mochten zelf een plekje kiezen.

Nadat we geïnstalleerd waren, lekker in de zon gezeten en na het eten nog even naar het haventje gelopen waar Olli heeft gezwommen.

CC Sitecode 65269

Vrijdag 5 augustus

Gisteravond is het begonnen te regenen en dat heeft het de hele nacht en ochtend gedaan.                      Aan het einde van de ochtend klaarde het op en de rest van de dag was het zonnig met een windje.

Niet veel gedaan, in de avond uit eten geweest en alvast wat opgeruimd. Morgen gaan we verder.

Zaterdag 6 augustus

Vanaf de camping de Moezel gevolgd richting Duitsland.

Onderweg thoffie met aardbeientaart.

Boodschappen bij de REWE en op zoek naar een plekje. Dat vonden we in Graach op camperpark Sunblick.

Daar hebben we in de meivakantie ook gestaan,

CC Sitecode 54470

Zondag 7 augustus

Op de fiets naar Bernkastel en daar eerst thoffie met wat erbij, op hetzelfde terras als waar we in de meivakantie gezeten hebben.

Daarna een boottochtje over de Moezel gemaakt. Erg mooi en heel erg de moeite waard.

Verder lekker relaxen bij de camper, wat lezen, wat spelletjes en spiesjes op de Safari chef. MMMMM

Maandag 8 augustus

In de richting van ons huis. Eerst langs de Moezel en bij Koblenz de snelweg op.                                               Onderweg een lunchstop bij Krefeld.

De bedoeling was nog een nachtje ergens te staan, maar de afslag was afgesloten, Daarom zijn we maar doorgereden naar huis.

Het was een heerlijke vakantie. We hebben bewust wat minder kilometers gereden en soms wat langer dan 1 nacht ergens blijven staan. Het samen reizen is ook weer goed bevallen.