Herfstvakantie 2021

Zonder Olli maar met vriend Michel en zijn camper (ook zonder hond Flora) gingen we een weekje richting Normandie.

Zaterdag 23 oktober:

Op tijd weg.  Met een thoffiestop in België, een  lunchroom in Frankrijk,  reden we naar de camper plek in St Valery sur Somme.

Daar konden we nog lekker buiten zitten en een potje jeu de boules spelen. Als avondeten hadden we verder Frans stokbrood en meegenomen gebraden kippetjes.

Zondag 24 oktober:

Naar de markt en aldaar ook thoffie op een terras.  We reden daarna langs de kust verder.  In Ault een lunchstop met prachtig uitzicht.

Omdat het zulk pracht weer was hebben we al vroeg in de middag een overnachtingsplek gezocht. En gevonden in de vorm van een camping in Petit Caux. Een ACSI camping waar we voor 16 euro stonden.

Heerlijk lang kunnen douchen en buiten kunnen zitten. Ons nieuw buitenspel (cubbs) gespeeld en in het restaurant van de camping heerlijke pizza’s gegeten.

Maandag 25 oktober:

Op tijd weggereden van de camping.  Via een boodschappen/thoffiestop naar Frecamp waar we lunchen.  Daarna naar Etretat, waar we op een gratis camper plaatst staan.

Naar de kliffen gewandeld en helaas op de terugweg een fikse nu op ons hoofd.

Dinsdag 26 oktober:

Vanuit Eretrat op weg naar Honfleur.

Daar de camera op de grote camperplaats neergezet.  En naar het centrum gewandeld. Daar op een terras geluncht.

In de middag een boottocht gemaakt naar de Pont de Normandy. Boottocht was niet bijzonder, sluis op het einde was nog het hoogtepunt.

In de camper gegeten.

Woensdag 27 oktober:

Op tijd weer op weg.  Tussen stop in Ranville bij de Pegasus brug en memorial museum.

Na een lunch aan een rivier door naar St Mere Eglise, waar  John de parachutist nog steeds aan de brug hangt.

Daarna een stukje terug om op een pas d’ etappes plek te staan. Voor donker nog een potje jeu de boules kunnen spelen.

Donderdag 28 oktober:

Naar de Amerikaanse begraafplaats in Colleville sur mer.

Zeer indrukwekkend en als bonus nog het Wilhelmus en een afmarcherend peloton Nederlandse militairen.

Langs de kust gereden en overnacht op een gratis camper in Harcourt. Daar konden we ook laden en lozen.

Vrijdag 29 oktober:

Besloten in de richting van Nederland te rijden en dan in Ieper te overnachten zodat we daar naar de Last Post ceremonie kunnen.

In Ieper voor 16 euro op de camperplek van. Camping Jeugdstadion.  Op een klein stukje fietsen van het centrum.

Na een kaartspelletje en een douche,  gaan we richting centrum om te sturen en de Last Post ceremonie.

De ceremonie was erg druk bezocht maar zeer indrukwekkend.

Zaterdag 30 oktober:

Richting huis met een lunchstop in Eindhoven.

In de middag weer thuis en geljjk de wasmachine aan en de camper schoon en leeg. Koop