Zomervakantie 2020 deel 8

7 augustus

Vanuit Brilon naar Nederland gereden. Met een tussenstop bij de Kaufland in Nordhorn voor wat boodschappen en een lunch.

Bij de camping aangekomen, bleek onze reservering niet te vinden, maar er was wel een plekje. Helaas niet de plaatsen tussen de heggen, waarop we de camping uitgezocht hadden maar een plaats op het voetbalveld wat als overloopveld gebruikt werd. In een kringetje staan, zo vreselijk vinden we dat.

Zo niet ons ding!

*Leerpuntje 1 : bij telefonisch reserveren specifiek naar bepaalde plaatsen vragen

*Leerpunte 2 :Eerst de plek bekijken en dan pas  betalen als we het wat vinden

Stroom lukte niet, volgens de eigenaar was onze kabel stuk, die deed het smorgens op de vorige campng nog gewoon.  (en bleek het thuis ook prima te doen)

Gelukkig had de beste man een leenkabel.

8 augustus

Vanmorgen op de fiets naar het volgende dorp waar een Coop zit, Helaas was deze iet echt berekend op zoveel vakantie volk. Al het drinken was zowat op.

Een tussenstop bij het eetcafe voor Thoffie met appelgebak.

Hier gaan we maandag ook eten,

Na het avondeten nog een wandeling naar de ijssalon en daar een heerlijk ijsje gegeten.

9 augustus

Hele dag op de camping, spelletjes, relaxen, lezen en weer van voor af aan.

’s Avonds aten we een lekker varkenshaasje met stroganofsaus, krieltjes en peertjes.

10 augustus

De bedoeling was tot morgen op de camping te blijven en dan vanavond in het eetcafe te eten.

We hadden in de middag de voortent al opgeruimd en wandelden om een uur of 6 richting het eetcafe. Helaas hebben die op maandag alleen een magnetron menu. Dat bliefden wij niet. Meer restaurants zijn er niet en we hadden ook niks eetbaars meer in de camper.

Dus de boel ingepakt en gaan rijden, zonde van die betaalde nacht, maar ja, moeten toch eten.

Van de Valk Emmen was heel erg druk, doorgereden en Zwolle was plek zat. daar hebben we heerlijk gegeten.

Rond 11 uur waren we thuis.

Totaal zijn we 30 dagen wegegweest.

Ovvernachten: 465 uur, 15,50 per nacht

Boodschappen: 417,02

Consumpties: 306,75

Diesel: 513,69

Tol: 42,50

Diversen: (parkeren, wassen, nieuwe riem voor Olli) 35,31

Totaal: 1780.27 (59,35 per dag)

We hebben 4 heerlijke weken gehad. Al plannen gemaakt voor volgend jaar, maar ook voor de herfstvakantie en weekeindjes.