Zomervakantie 2018 week 2

28 juli:

Vanmorgen naar La Rochelle met zus en zwager. .Naar de markt en de markthallen. Daarna door de stad naar de haven gewandeld en door de oude stad.  Natuurlijk met de nodige tussenstops op terrasjes en een lunch in een creperie.
Via de supermarkt weer terug.  Lekker bij de camper gerelaxed en savonds met zus en zwager gegeten.  Spieskes op de skottelbraai met salade en stokbrood.
Áls toetje een zelfgemaakte Eton mess.
Na de thee/koffie hebben we een boompje geklaverjast en toen was de dag weer om.
Morgen rijden wij verder. Zus en zwager blijven nog een dag of 10 op deze camping. (CC sitecode 52313)

29 juli:

Omdat de weersvoorspelling voor Bretagne wat minder was reden we eerst maar wat landinwaarts. Terwijl we door het oneindige Franse landschap reden, kwamen we door een dorpje waar een Brocante markt was.  Dus de camper geparkeerd en over het marktje. Niks gekocht hoewel ik stond te kwijlen bij de kanten stoffen en bandjes.
Ook een prachtige kast stond er maar ja die paste niet in de camper.
Na het marktje geluncht met stokbrood vers en warm uit de bakkers oven.
Daarna nog een poosje doorgereden en toen overnacht op een camperplek op een heuvel. Heerlijk rustig en een prachtig uitzicht. (CC site code 10415)

30 juli:
Vanmorgen via de kleine wegen vanaf Mirrebeau in de richting van Bretagne vertrokken. We waren al vroeg op weg omdat de beheerder van de camper plek al vroeg begon met snoeien.
Met een tussenstop bij een grote supermarkt voor de nodige inkopen, en  een stop voor koffie en daarna nog 1 voor de lunch, reden we in de middag de camperplek op.
Op campercontact  sitecode22719  Aire-des-iles-kerilio
Een plek met alles inclusief.  Stroom, toilet en douche. Er zijn zelfs een wasmachine en een droger waar we gelijk gebruik van gemaakt hebben.
‘S Avonds op de fiets naar een restaurant waar we heerlijk gegeten hebben en daarna nog even gekeken waar we morgen de boot naar Ill aux Moines moeten nemen.
Nog wat spelletjes  en een lekkere douche en weer een dag om.

31 juli:

Na een heerlijke nacht op de camperplek zijn we ’s morgens naar de haven gefietst om de boot naar Illes aux Moines te nemen.
Daar heerlijk rondgewandeld en op  een terrasje aan het water koffie voor Riche en water voor mij en Olli gedronken.
Na nog wat wandelen de boot terug genomen en de heuvel weer opgefietst naar de camper.
Na een lunch de boel weer reisklaar gemaakt en on tour.
Via schattige kleine weggetjes en dorpjes uiteindelijk in Le Faou terecht gekomen.  Daar was een camper plek van de Pass d’etappes op een voormalig camping terrein.  Het toilet gebouw stond er nog compleet om te gebruiken. (CC sitecode 12996)
De camperplek ligt aan een zee arm die toen we aankwamen droog lag en toen we in de avond gingen wandelen weer vol water was.
Prima geslapen daar.

1 augustus:

We reden wat later dan anders weg. Op naar de noord kust van Bretagne.
Onderweg heerlijk aan het strand gezeten en Olli laten rennen en graven.
Maar toen we een plek voor de nacht zochten viel dat tegen.  Alle camperplekken en campings daar aan de kust waren vol.
Uiteindelijk maar een stuk het binnenland ingereden en daar op een mix parking waar nog meer campers stonden overnacht.

2/3 augustus:

Vanaf de overnachtingsplek via kleine binnenwegen richting Normandie gereden.
Op een prachtige plek net van de weg af koffie gedronken en later nog net zo plek gevonden om te lunchen.
Ons doel was  camping-de-la-fouquerie in Flers in midden Normandië. (CC sitecode 61198)
Dat bleek een enorm goede keus.  Een mooie camping net buiten de plaats met enorme plekken en zo rustig.  Heerlijk rustig.
Een mooi vrij nieuw toilet gebouw, en verder eigenlijk niks.  Dus geen gezinnen met kinderen want daarvoor is er niks te beleven.  Wat er wel is: een gemeenschappelijke bbq en een kruidentuin waar je mag plukken wat je nodig hebt.
Dé camping kost voor 2 personen met camper en hond 15,10 per nacht.
We blijven hier 2 nachten.

3 augustus zijn  we op de fiets naar Flers geweest.  Olli in de fietskar.
Heen was bergaf dus terug moesten we klimmen.
Daarna de rest van de dag lekker relaxen en af en toe een spelletje.